lördag 7 november 2009

Ridning och fotboll

Igår kväll red jag lektion på Ducati, 3 åringen. Hoppning på schemat och det slutade med vingel och stillastående hoppning. Eftersom det var en unghäst jag fick kämpa med så är inte allt lika självklart som det är när man hoppar med en inriden, rutinerad häst. Allt blev genast enormt svårt, hans instabila byggnad gjorde att han var riktigt vinglig och slutresultatet av det att man kom fel på hinder med dålig ansats, sen var ju inte riktigt koncentrationen på Ducatis sida heller. Men för att vara soppas ung klarade han av 70 cm hinderna riktigt bra, han kommer bli en riktigt bra häst sen när han får några hår på nacken.

Träning med Västgöta i Göteborg imorses och tränaren var Torbjörn Nilsson själv i egen hög person. Fick vara med på uteträning för det mesta och sedan avslutades allt med interncup. Efter det gick laget och åt middag. Egentligen skulle jag kolla på Kopparbergs match nu på eftermiddagen, men kände inte riktigt för det så nu sitter jag hos Mathias.

Ikväll blir det kalas och efter det ska mamma hämta mig. Eftersom jag fått mitt körtillstånd nu så ska jag nog köra hem ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar