lördag 20 mars 2010

Varre an i Sverige!

Gardagen spenderades i champange staden Reims. Forst kollade vi pa annu en katedral och ett palats. Efter det var det free time vilket betydde fika, kaffe, mysigt stalle. Efter det begav vi oss La Cave Taittinger, dar da den champangen gors och forvaras i en 4 km langa kallare, jag skojar inte nar jag sager att det fanns flera miljoner flaskor med champange dar nere! Det fanns annu ett stalle i Reims dar dom forvarar champange och da det en 10 km lang kallare, GALET! Ofc blev det champange provning, vilket jag inte avr allfortjust i med Petter var nog glad att fa halva mitt glas ;p

Pa kvallen var jag pa tva fester, jag borjade med den i skolan och efter at drog jag till Marions fest i ngn lokal en kvart ifran huset. Det var jatte hemskt, jag var sjalv svensk och fattade ingenting! Som tur var kom Julia, snacka om raddaren i noden! Vi hade skitkul ihop; dansade, dissade fransman, forsokte forsta fransmannens engelska och dansa lite till ;) Men va ar inte en fest utan brak? Jag tror det rorde sin om skinheads, en pistol och ett par trasiga fonster. Det var visst mkt varre an vad det later och riktigt obehagligt, men jag akte hem nastan dirr som tur va, puuh!

Idag ska jag aka och kolla pa glidern men far se om det blir ngt flygande, vadert borjar dock bli battre nu men annars ska vi nog bara ta det lugnt ikv :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar